Często pytacie nas, jak szybko realizujemy zamówienia, dlatego pomyśleliśmy, że trochę dokładniej opowiemy Wam, jak wygląda cały proces :)

Zauważyliśmy, że często wybieracie rzeczy z FIDO design na prezenty. W takich przypadkach dostarczenie paczki na czas ma szczególne znaczenie. Uroczystość nie poczeka na kuriera, a przecież nie zawsze udaje się podjąć decyzję na temat prezentu z dużym wyprzedzeniem. Dlatego staramy się tak organizować naszą pracę, by paczki były nadawane sprawnie.

Dbamy o to już na etapie organizowania produkcji. Staramy się pilnować, by każdy przedmiot dostępny na stronie sklepu, był też dostępny w naszym magazynie. Gdy kończy się coś, czego nie jesteśmy w stanie dokupić albo wyprodukować w ciągu trzech dni, wyłączamy czasowo możliwość zakupu.

Chociaż współpracujemy z różnymi producentami, wszystkie przedmioty dostępne na FIDOdesign.pl znajdują się w naszym magazynie i również są przez nas wysyłane. Chociaż jest to czasem logistycznie droższe, to jednak w ten sposób jesteśmy najbardziej niezawodni.
 


"Złożyłam zamówienie i co dalej?"

W przypadku płatności online, potwierdzenie przelewu dostajemy właściwie od razu. To kwestia kilku minut. Wtedy możemy przystąpić do pakowania.

W przypadku przelewu tradycyjnego, czas transakcji zależy od sesji elixir w poszczególnych bankach. Te godziny można podejrzeć np. tutaj na stronie money.pl (my mamy rachunek w mBanku).

Spakowane paczki zanosimy do paczkomatu lub wysyłamy kurierowi powiadomienie z prośbą o odebranie przesyłek. Paczkomat mamy tuż pod budynkiem, dlatego zdarza nam się chodzić do niego nawet kilka razy dziennie z pojedynczymi zamówieniami. Dużym ułatwieniem jest również to, że paczkomat jest czynny całą dobę. Jeśli jednak wiemy, że zamówienie musi dojść przed weekendem, organizujemy się w taki sposób, by na pewno zdążyć z nadaniem. Dlatego jeśli potrzebujecie paczki na najbliższy weekend, koniecznie poinformujcie nas o tym w komentarzu do zamówienia lub mailowo na adres kontakt@fidodesign.pl

Zwykle zamówienia przygotowujemy w poniedziałek i środę rano. Taki system umożliwia nam nadanie opłaconych zamówień z gwarancją, że dotrą przed weekendem. Przesyłki, które nadajemy w piątek, ruszają w drogę jeszcze tego samego dnia lub w poniedziałek.

"Który sposób transportu lepiej wybrać, by paczka doszła szybciej?"

Nasze doświadczenie pokazuje, że przez większość roku to nie ma znaczenia. Czy paczkomat, czy kurier, czas jest podobny.

Warto przy wyborze zadać sobie kilka pytań:

* Czy mam w okolicy paczkomat w dogodnej dla mnie lokalizacji?
* Czy będzie ktoś w domu, kto będzie mógł odebrać paczkę od kuriera bez względu na to, o której ten postanowi się zjawić?
* Czy dotychczas nie było problemów z kurierem InPost w moim regionie?
* Czy dotychczas nie było problemów z dostawą do mojego paczkomatu?

Gdyby był jeden niezawodny, najlepszy i uniwersalny sposób dostawy, to na pewno byśmy z niego korzystali. Niestety takich rozwiązań jeszcze nie ma. Dla każdego wygodne jest trochę coś innego, dlatego dajemy wybór.
Sytuacja wygląda jednak trochę inaczej w grudniu. Wtedy czas wszystkich dostaw może się wydłużyć, a paczkomaty często zupełnie przestają nadążać. Wtedy sugerujemy kuriera. Możliwe, że tuż przed świętami wyłączymy możliwość zamawiania paczek do paczkomatów. Będziemy na bieżąco monitorować sytuację.

"Czy coś może pójść nie tak?"

Oczywiście! Niestety zawsze coś może się nie udać. Paczka może zaginąć w czasie dostawy, ostatnia ramka w trakcie pakowania może się połamać, a produktu może tak naprawdę nie być, pomimo informacji na stronie. Pomyłki się zdarzają, a niefortunne przypadki to zwykła rzecz. Na szczęście z tych trzech sytuacji zdarzyło nam się dotychczas tylko zaginięcie, i tylko raz, niemniej musimy mieć wszystkie ryzyka na uwadze. Dlatego w przypadku zakupów na ostatnią chwilę prosimy o informację w uwagach do zamówienia, na kiedy potrzebna jest paczka. Wtedy łatwiej nam będzie odpowiednio się zorganizować, a w razie jakiś problemów będziemy wiedzieć, by się od razu kontaktować.

To tyle na dzisiaj! Wracamy do pakowania Waszych zamówień :)
Gdybyście mieli jakieś pytania, piszcie śmiało na kontakt@fidodesign.pl